Magyar színész játssza Faustot Purcărete rendezésében a MITEM-en

Ilie Gheorghe román színművész egészségügyi problémai miatt Bács Miklós vette át Faust szerepét a MITEM legnagyobb szabású előadásában.

A MITEM fesztivál egyik leginkább várt, kétségkívül a legnagyobb volumenű előadása Silviu Purcărete Faust-rendezése. A tíz éve bemutatott, sok fesztivált megjárt előadás volumenéhez már az is elég, hogy nem fér el a Nemzeti Színházban. Eredeti helyén, Szebenben is egy gyárépületben játsszák és a MITEM keretén belül is egy különleges helyszínen, az épülő Eiffel Műhelyházban kerül bemutatásra.

faust_szeben_37_paul_baila.jpgFaust (fotó: Paul Baila)

Silviu Purcărete a legjobb román színészek közül választotta ki az ideális szereposztást, így lett Faust Ilie Gheorghe és Mefisztó Ofelia Popii. Ilie Gheorghe egészségügyi problémákkal küzd, miközben az előadás folyamatosan kapja a meghívásokat otthon és külföldön, Magyarország mellett Franciaországba, Németországba, Kínába, Japánba és az Egyesült Államokba. A szebeni színház vezetése ezért úgy döntött, hogy Faust szerepét Bács Miklós, a Kolozsvári Állami Magyar Színház tagja veszi át. Bács Miklós nem először dolgozik Silviu Purcărete rendezéseiben.

bacs_miklos_biroistvanfoto.jpgBács Miklós április 8-án lép fel először Faust szerepében Szebenben. A Nemzeti Színház MITEM fesztiválján, Budapesten április 27-én és 28-án is ő fogja alakítani a darab címszerepét.

A romániai magyar színész 1988 óta a Kolozsvári Állami Magyar Színház társulatának tagja. A kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Bölcsészkarának Színháztudományi Tanszékén lektor, előadója a drámai gyakorlat, improvizáció, beszédtechnika tárgyaknak. Öt színészgeneráció végzett a keze alatt, 2016-ban megkapta az UNITER különdíját színész pedagógiai tevékenységéért.

2004-ben ő kezdeményezte a végzősök Galactoria elnevezésű gálájának megszervezését. 2003-ban Bánffy Miklós-emlékdíjjal tüntette ki a Kolozsvári Állami Magyar Színház, 2007-ben elnyerte a legjobb férfi főszereplő díját a román komédia bukaresti fesztiválján Az elveszett levél című előadásban nyújtott alakításáért. Silviu Purcăretevel legutóbb a Julius Caesarban dolgozott,  Marcus Antonius szerepét alakította a kolozsvári színház előadásában.

(Forrás: Nemzeti Színház)

süti beállítások módosítása