„Szabó István neve hallatán eltűnt belőlem a kétely”

Józan László Szabó István rendezésében adja elő Simon Stephens Távoli dal című vallomását a Vígszínházban. A fiatal színész mesélt kétségeiről és hitéről.

Szabó István Oscar-díjas filmrendező hosszú idő után rendez ismét színházi előadást. Több külföldi operarendezés után itthoni színpadon először 2000-ben dolgozott, amikor Müller Péter Lugosi – A vámpír árnyéka című darabját állította színpadra a Madách Színházban, Darvas Ivánnal a főszerepben. Majd nem sokkal ezután Eötvös Péter Három nővér című operáját rendezte a szerző vezényletével a Magyar Állami Operaházban.

A Távoli dal című színmű egy fiú útkereséséről szól: New York. Téli nap. Willem telefonja csörög, az anyja hívja Amsztardamból: meghalt az öcséd, gyere haza! Nem halogathatja tovább, elkerülhetetlen a találkozás a családdal. Willemnek újra kell gondolnia eddigi életét, kapcsolatait, újra kell rendeznie érzéseit. Úgy dönt, hogy halott öccsével osztja meg élete fontos pillanatait és a jelen fölkavaró történéseit. A 7színvilág kérdezte Józan Lászlót, a monodráma szereplőjét.  

jozan_puska.JPGJózan László (fotó: Puska Judit)

Józan László első monodrámája lesz az előadás. „Van bennem némi félsz, mert soha nem csináltam még ehhez hasonlót. Érdekes helyzet közel másfél órát egyedül létezni a színpadon. Itt csak magamra számíthatok, de sosem vagyok egyedül, hisz az igazi partnerem ebben az előadásban a közönség lesz. Bár nincs még ebben tapasztalatom, de mindig csodálkozva néztem azokat a kollégákat, akik nekivágtak egy-egy hasonló feladatnak. Azt hiszem, ez nagy lépés a szakmai életemben” – mondta el ezzel kapcsolatban a színész.  

A kétségeit sem rejtette véka alá: „Sokan csodálkoznak, hogy fiatal korom ellenére monodrámát játszom, hisz ez a műfaj általában az idősebb színész-korosztályé. Bevallom, engem is meglepett a felkérés, de amikor megtudtam, hogy az Oscar-díjas Szabó Istvánnal dolgozhatok, eltűnt belőlem a kétely. Ez az első közös munkánk, de remélem nem az utolsó”.

Egy monodrámában különösen elengedhetetlen a bizalom a rendező és a színész között. Szabó István filmes meglátásai és szakmai tapasztalatai minden próbával megerősítették a hitet önmagamban és a színészetben” – mesélt arról, hogyan váltak hitté kezdeti kétségei.

A Távoli dal szövegét Bíró Bence fordításában és Sztevanovity Dusán dalszöveg fordításaival láthatjuk, hallhatjuk a Vígszínház Házi Színpadán. Első alkalommal április 12-én, ezt követően áprilisban 19-én és 21-én, májusban 6-án (két alkalommal is), 11-én, 17-én és 24-én.

(Forrás: 7színvilág, szinhaz.hu)

süti beállítások módosítása