Sárosdi Lilla kitálalt

A színésznő egy videót tett közzé Facebook-oldalán, amelyben néven nevezi húsz évvel ezelőtti zaklatóját. FRISSÍTVE!

Sárosdi Lilla október 14-én, a Weinstein-ügy hatására mondta el zaklatásának történetét a legnagyobb közösségi oldalon, amelyben egy 45-50 körüli, akkoriban színházat igazgató rendezőről írt, aki egy autóban szexuális ajánlatot tett neki, amit ő visszautasított.

sarosdi_vaksag.jpg                                Sárosdi Lilla a Vakság előadásában

Tudom, hogy sok színésznő van a pályán, aki hasonló módon lett megalázva rendezők, producerek, színházigazgatók által. Azt is tudom, hogy egy ilyen esetet nehéz bizonyítani, hiszen az elkövető lehet köztiszteletben álló személy, aki azonnal letagad mindent, és be is védik a kollégái. Vajon mit tehetünk, hogy leleplezzük a magyar Weinsteineket?” – írta korábban.

A színésznő a mai napon – szintén a közösségi felületen – meg is nevezte egykori zaklatóját.

Korábban Schilling Árpád is nyilvánosságra hozta saját tapasztalatait: „A Színház-, és Filmművészeti Egyetem elvégzése után több színházigazgatótól is kaptam felkérést, hogy házi rendező legyek. Az egyikük úgy próbált meg a szerződés aláírására bírni, hogy a frissen felújított színházának öltözőiben az újonnan megvásárolt pihenő ágyakra mutatott, és azt mondta: íme az ágyak, itt lehet majd b*szni a színésznőket”.

Sándor Erzsi színésznő akkor szintén megosztotta saját történetét, amelyben meg is nevezte az illetőt, akivel azóta is rendszeresen találkozik: „Az elmúlt években haverilag rengetegszer találkoztunk. Sosem mondtam el neki, hogy ha ránézek, mindig ez jut az eszembe. Úgy viselkedtem, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy beszélgetünk és érdeklődünk egymás családja és barátai iránt. A mai napig érzem azt a halálos kínt, amit ott a hintaszékben félmeztelenül eltöltöttem nála egy kamera előtt, hogy megfeleljek, mint színésznő. Ha letagadja, leszarom, talán nem is emlékszik rá, hiszen nem történt semmi, de lehet, hogy most fogja azt mondani, hogy bocsánat. Megvárom”.

Földes Eszter két nappal ezelőtt tette közzé: „Sajnos szereposztó dívány létezik! Számos más jellegű, nem ennyire durva, de ugyanúgy szexista, hímsoviniszta megaláztatásban volt részem. Szerencsére mindig keményen kiálltam magamért, és nem ezáltal kerültem előrébb. Sőt! Számos hátrányom és konfliktusom forrása ez a fajta leuraló magatartás pozícionált férfiak részéről”.

FRISSITÉS:
Az Index információi szerint az üggyel kapcsolatban megszólalt Marton László, a Vígszínház főrendezője. Az MTI-hez eljuttatott közleményében ezt írja: „Sárosdi Lilla állítása minden valóságalapot nélkülöz. Rágalom! Ezért kénytelen vagyok a megfelelő lépések megtételére”.

(Forrás: Facebook, Fidelio)

süti beállítások módosítása