Jordán Adél: „Mindenki azon viccelődött, hogy egy színész-maffia vagyunk”

A budapesti Katona színésznője Pintér Béla és a legutóbb kapott díja mellett arról is beszélt a Deszkavíziónak, hogy fontos változásokon megy jelenleg keresztül.

Jordán Adél a Színművészeti 2003-as elvégzése után először az Egri Gárdonyi Géza Színház tagja volt, majd 2006-ban szerződött a Katona József Színház társulatához, ahol azóta is dolgozik. Szülei mindketten színészek, Lázár Katalin és Jordán Tamás.

jordanadel_web.jpg             Jordán Adél (fotó: Süveg Áron)

A Színikritikusok Céhétől legutóbb mindhárman díjat kaptak: Jordán Adél legjobb női mellékszereplőként (Ascher Tamás Háromszéken), Lázár Kati életműdíjat vehetett át, Jordán Tamás pedig a különdíjat nyerte el a szombathelyi Weöres Sándor Színház első tízéves korszakáért, mint annak alapító-igazgatója. „Elképesztő volt az egész, családi összejövetellé alakult. Mindenki azon viccelődött, hogy egy klán vagyunk, színész-maffia, csak úgy zsebeljük be a díjakat, nagyon jól jött ki” – emlékezik Jordán Adél a díjátadó gálára az interjúban.

A budapesti Katonában is jól mennek a dolgai, ráadásul úgy érzi, „mintha a külvilágból is nagyobb figyelem esne rá”, amit részben Pintér Béla érdemének tud be, aki az Ascher Tamás Háromszéken előadásában kínált neki egy „bombabiztos” szerepet. „Már játszottuk A bajnokot, amikor az egyik előadás után egy mély beszélgetés alkalmával elpanaszoltam neki, hogy úgy érzem, nem vagyok elég menő, hogy nem ismernek el eléggé… akkor azt mondta, hogy rendben, akkor ír nekem egy olyan szerepet, amire biztos, hogy díjat fogok kapni. És akkor megírta nekem Tordán Lédát, aki olyan, mint Jordán Adél erdélyi alteregója” – mondja. És lám, Pintér Béla tartotta az ígéretét.

Jól esik, hogy ha azt mondja, hogy „Adél, ez most túl színészes volt!”, akkor értem, hogy mit akar, hogy egy kicsit belülről fogalmazzak, hogy egyszerűbb legyen az egész. Nagyon szeretem Béla gondolkodásmódját, azt, hogy határozottan látja, hogy mit akar, és ezt képes egyszerű képekben kifejteni” – fűzi hozzá.

haromszeken25_venerorsolya_1.jpgFekete Ernő, Jordán Adél és Keresztes Tamás az Ascher Tamás Háromszéken előadásában (fotó: Véner Orsolya)

Nagyon hamar megtalálta Léda figuráját: „Nekem ez nagyon jött, egyszerűen áradt belőlem ez a szerep. Az erdélyi dialektusra is nagyon hamar rátaláltam. Megkértem Lestyán Attilát, aki Háromszék környékéről való, hogy mondja fel nekem a szövegeket. Ahogy hallgattam vissza őket, nagyon gyorsan ráéreztem, az utolsókat szinte már nem is kellett rögzíteni, mert rögtön tudtam úgy beszélni. A nagymamám most volt 99 éves, egy erdélyi hölgy vigyáz rá, amint meghallottam a beszédét, azonnal tudtam, hogy onnan származik, és tudtam ugyanúgy válaszolni neki”.

Jordán Adél vágyik arra, hogy nyisson a színházon kívülre is. „Most például jóga oktatói képzésre járok, voltam már elvonuláson is, sokat meditálok. Vagy inkább úgy mondom, hogy próbálok meditálni (nevet). Igyekszem sokkal többet lenni a természetben, holnap is megyek lovagolni például. Egyáltalán nem unatkozom a színházon kívül, sőt. Jól esik az is, ha be kell jönnöm és az is, ha nem” – mondja az interjúban mosolyogva.

Azt hiszem, hogy nagyon erős változásokon megyek most keresztül, ami akár ijesztő is lehetne, de valahogy nagy nyugalommal állok hozzá és kíváncsisággal. Ez a sok kifelé nyitás is egyfajta erős változás ahhoz képest, hogy abba születtem bele, hogy csak a színház létezik. Ha most kérdezel erről, akkor azt tudom mondani, hogy éppen ma igen, jól vagyok, de lehet, hogy ha holnap kérdezel, akkor azt mondanám, hogy kevésbé, holnapután meg nagyon jól megint” – fűzi hozzá.

Az eredeti interjúban arról is szó esik, mennyi hasonlóság van a számára kritikusdíjat hozó Tordán Léda figurája és őközötte, hogyan tartják karban a futó előadásokat a budapesti Katonában, és miért kérte, hogy ebben az évadban csak egy bemutatója legyen ott, majd hogyan lett ebből végül kettő.

A teljes interjú itt olvasható.

Kapcsolódó cikkek

Jordán Adél: „Még nem sikerült teljesen felnőnöm”
Jordán Adél és Mészáros Béla voltak a budapesti Katona legjobbjai
Színikritikusok Díja – Alföldi Róbert két díjat is hazavihetett
Jordán Adél és Ónodi Eszter is fellép a Budapest Bárban

süti beállítások módosítása