Rudolf Péter: úgy éreztem telitalálat - Keszthelyen a Pletykafészek

A Centrál Színház társulata második otthonának tekintheti a keszthelyi Festetics kastély parkját, hiszen visszatérő vendége, idén, az Egy kis éji zene után, a Pletykafészek című előadással is színre lépnek. "Egy fárasztó nap után hazaérve, késő éjszaka kezdtem el olvasni a Pletykafészek szövegkönyvét, és annyira megtetszett, hogy egyszerűen nem tudtam abbahagyni" - nyilatkozta a darab kapcsán Liptai Claudia. "Úgy éreztem, telitalálat" - mondta Rudolf Péter. 

"Minek az embernek ellenség, ha vannak barátai?" - szól a frappáns mondás, és milyen igaz! New York város alpolgármestere a tizedik házassági évfordulóját ünnepli. Érkeznek a szűk baráti kör tagjai, ám a személyzet eltűnt, a feleségnek nyoma veszett, és vajon hol lehet maga a nagyszerű barát és gondos férj? A szenzációra mindig éhes, de a botránytól irtózó vendégek kénytelenek szembenézni a valósággal.... Neil Simon abszurdba hajló bohózata parádés szereposztással látható Keszthelyen is. A házaspárokat Básti Juli-Scherer Péter, Liptai Claudia-Rudolf Péter, Nagy-Kálózy Eszter-Simon Kornél, valamint Bertalan Ági-Schmied Zoltán alakítják.

pletyka4

Az alkotók vallanak a darabról:

Puskás Tamás: "Ennek a darabnak eredetileg Rumour a címe, ami nem pontosan pletykát jelent, hanem inkább az lenne a fordítása, hogy ’azt beszélik’, ’úgy tudni, hogy…’ . A darab tárgya az, hogy úgy tűnik, mintha az emberi társadalom sejtjét és alapját képező házassággal valami baj lenne. Kétségbeesetten igyekszünk ezt minden módon leplezni, hiszen a házasság megléte, stabilitása, szentsége a legfontosabb eleme az életünknek. Mégis egyre kínosabban érezzük, hogy az a gyönyörű valami, amit szerelemnek hívtunk, élettelen, kiürült, fájó és rengeteg súrlódással , bajjal terhes, nevetséges egymás mellett éléssé válik. Mintha a darab Neil Simon-i sóhaja az lenne, hogy ó, bár tehetnénk azért, hogy ismét élettel telítődjön a házasság."

pletyka3

Liptai Claudia: "Egy fárasztó nap után hazaérve, késő éjszaka kezdtem el olvasni a Pletykafészek szövegkönyvét, és annyira megtetszett, hogy egyszerűen nem tudtam abbahagyni. Másnap reggel üzentem is Tamásnak, hogy vállalom a szerepet. (...) A karakterem és köztem lehet némi hasonlóság. Beszólogat, imádja az életét és valószínűleg én is valamilyen hasonló személyiség vagyok: mindamellett jó Rudolf Péter feleségének lenni a darabban, még ha a másik oldalon az igazi felesége, Nagy-Kálózy Eszter is jelen van a színpadon. De annyira szép, hogy két ember, akik mindketten színészek, így tisztelik egymást emberileg és szakmailag, mint ők ketten".

pletyka2

Rudolf Péter: "Amikor megszületik az ember, onnantól kezdve a kegyes hazugságon keresztül és azokból a szorongásokból, félelmekből, amelyek úgy ragadnak ránk, mint a mesebeli mézes figurára a toll, megtanuljuk, hogy baj lehet, ha „ezt vagy azt” mondjuk. Nyilván ennek van csak a homo sapiensre jellemző folyamata, amíg eljutunk a hazugságig. Ugyanakkor meg van ez a közeg, a színház közege, amely kicsit rólunk szól, az elitről, az értelmiségről, ahol mindenki úgy gondolja, hogy hatalmas vesztenivalója van és ha az ember azt mondja, amit gondol, akkor végképp összezavarja a környezetét. Nem hiszi már el senki, ha őszinte vagy, mert a mögött is lehet valami vagy valakik. Szövevényes hazugsághálóvá válik az életünk. Amikor először olvastam, azonnal megszerettem ezt a darabot, mert úgy éreztem, telitalálat, s a mi közegünkre nagyon jellemző".

Előadás időpontok:

augusztus 10., 11., 12., 13., 14., 20:00

Helyszín: Festetics Kastély, Keszthely

JEGYVÁSÁRLÁS

Forrás: Centrál Színház

süti beállítások módosítása