Stohl András: vissza kell állni ugyanahhoz a 100 méterhez

Március 5-én szabadult, másnap már a Hamletet próbálta a Nemzetiben. Stohl a börtönről, félelmeiről, színházról mesélt a Magyar Narancsnak.

A Magyar Narancs interjújából:

eloadasSzabó Győző  és Stohl András próbálnak a Centrál Színház büféjében Keith Huff: Jó zsaru - rossz zsaru című színművének előadása előtt. A felvétel 2012. április 13-án este készült. Fotó: Kollányi Péter

“Kicsit nagyképűen viseltem ezt az egészet - nem a börtönt, hanem hogy milyen nagy színész leszek én: elég megállni, és a néző máris belém látja a múltat, a sok történetet és tapasztalatot, ami majd ott lesz, és ami másnak nincs. Ez részben igaz is, mármint a "másnak nincs"-tapasztalat, csak azzal nem kalkuláltam, hogy ez olyasmi, mint amikor egy élsportoló hirtelen lesérül. Rengeteget dolgoztam - aztán hirtelen semmit. És most vissza kell állni ugyanazok közé a versenyzők közé, ugyanahhoz a száz méterhez. Nem attól félek, hogy nem tudok majd úgy játszani a kollégáimmal, ahogy azelőtt, hanem valahogy... szerényebb lettem” – fogalmazott Stohl András Csáki Judit interjújában.

stohl_banfalvi_urimuriStohl András és Bánfalvi Eszter az Úri muriban

Azt is elárulta, visszajönni nehezebb volt, mint bemenni. Jólesett neki, hogy az Úri muriba és a Tartuffe-be nem ugrott be senki. “Aztán később arra gondoltam, hogy vajon mikor fognak elfelejteni” – mesélte a színész.

eloadasJó zsaru, rossz zsaru

“Soha nem leszek túl rajta. Még nagyon sokszor jut eszembe, ez idővel nyilván kopik majd, de túl nem leszek rajta. Nem is akarok egészen. Szeretném valahogy újra a kezemben fogni mindazt, ami előtte a kezemben volt, de ez lassú folyamat, nem tudom sürgetni. (…) Robival végig beszéltünk, ő nagyon tartotta bennem a lelket. Erős pillér volt az életemben, hogy tudtam: a Nemzetibe visszavárnak. És ezt most meg akarom hálálni” – fogalmazott Stohl András.

A teljes interjút a Magyar Narancs nyomtatott számában olvashatják.

A Színház.hu interjúját Stohl Andrással itt olvashatják.

süti beállítások módosítása