Crespo Rodrigo: "Nincs titok, csak nagyon sok munka"

Crespo Rodrigóval, a tatabányai Jászai Mari Színház igazgatójával a 24 óra készített interjút. Szemléztük.

Crespo Rodrigo a direktorság mellett két főszerepet is elvállalt a tatabányai színház tavalyi évadában: "Eredetileg csak a Nórában játszottam volna Helmer, az ügyvéd szerepét. Aztán több okból kifolyólag meg kellett változtatni az évadtervet, így került be a programba a Lila ákác, amit Pápai Erikával és Balsai Mónival már több mint ötvenszer játszottunk el közösen Győrben. Csacsinszky Pali szerepe nem volt új számomra" - mesélte a Jászai Színház igazgatója az interjúban.
A kérdésre, mi a titka a Nóra hatalmas sikerének, így felelt: "Nincs titok, ha csak nem a nagyon sok munka. A sikerhez biztosan hozzájárult a teljesen új szövegkönyv, az intim tér és hogy úgy sikerült modernizálni az előadást, hogy a nézők közelebb érezhették magukhoz a drámát. A középiskolásokat is nagyon megfogta ez a produkció. Amikor a tatai Eötvös Gimnáziumban jártam, a diákok kórusban kiabálták be a Nórát, amikor rákérdeztem, hogy melyik darab tetszett nekik a legjobban. Szereplőként is katartikus élmény volt ebben az előadásban játszani."

crespoFotó: szinhazkolonia.hu

A Portugál premierjét megelőző balesetekről az igazgató elmondta, elképesztő balszerencse-sorozat kísérte a próbafolyamatot. Először a Becét alakító Pál András szenvedett lábsérülést sportolás közben, majd az egyik próbán Bacskó Tünde lépett rosszul és megsérült a térde. Még járni se nagyon tudott - pedig a szerepe szerint bicikliznie kellett volna -, így került a darabba a sok poén forrásául szolgáló mankó. Azután a főpróba hetében a kocsmáros szerepét játszó Puskás Tivadar került kórházba, úgy beállt a háta, hogy nem bírt felállni sem. Azonban Crespo Rodrigo fejében még ekkor sem fordult meg, hogy el kellene halasztani a bemutatót: "Gőzerővel hívni kezdtük az összes olyan színészt, aki már játszotta a Portugálban a kocsmárost. Sajnos azonban nem találtunk senkit közülük, aki szabad lett volna, így Janik László ugrott be a szerepbe. Két napja volt a hosszú szöveg megtanulására és a próbákra. Mindenki alkalmazkodott a helyzethez, lényegében elölről kellett kezdeni mindent, a színészek reggeltől estig próbáltak, Janik László a premierre még fülest is kapott a sok szöveg miatt, de nem kellett használnia. Az előadás hiba nélkül lement. Elképesztő teljesítmény volt" - ismerte el a direktor.
De nem csak a Portugállal akadtak gondok: "A Nóra premierje is csúszott, de A régi nyár bemutatója is későbbi időpontra tolódott, mert a két főszereplőnek elment a hangja. A Máriát alakító Kalocsai Zsuzsának az orvos megtiltotta az éneklést. A fotóspróbát ezért némán játszotta végig, a rendező, Peller Károly "énekelt" helyette. A fotókon persze ez egyáltalán nem látszik. Kalocsai művésznő egyszerűen fantasztikus volt. A harmadik előadás előtt aztán a bárót alakító Virágh József sérült meg, ezért helyette Peller Károly ugrott be, nagy sikerrel" - mesélte az igazgató.
Crespo Rodrigo számára ehhez a darabhoz köthető az évad legfelemelőbb pillanata is, hiszen az idén először volt a Jászai Mari Színház történetében olyan előadás, amelyre siket és nagyothalló nézőket vártak. "Gyönyörű, megható és felejthetetlen pillanat volt, amikor az egész közönség a siket jelbeszéddel tapsolt az előadás végén" - mondta.
A Jászai Mari Színházban a nyáron sem áll meg az élet: "Két díszletet el kell készíteni és a forgószínpad is beépülhet, amely már a Dzsungel könyve című musicalben debütálhat. Ehhez a darabhoz lezajlott már a gyerekszereplők válogatása. Závada Pál új szövegkönyvet készít Kosztolányi Édes Annájának színpadi változatához, míg Parti Nagy Lajos most írja a Gengsztereket a színház számára. Szóval nagy munka zajlik a kulisszák mögött, hogy a következő évad is a mostanihoz hasonló sikereket hozhasson" - zárta a beszélgetést Crespo Rodrigo.

A teljes interjút a 24 óra c. lapban olvashatják.

süti beállítások módosítása