"Végig egyszerűségre törekedtem" - Ecsedi Erzsébet a POSZT-on

"A színházi szakma java kollektív önostorozást tart Pécsett, amiért csak most tűnik fel nekik, hogy van Zalaegerszegen egy Ecsedi Erzsébet nevű zseniális színésznő" - vezeti fel interjúját a Ványa bácsi blog. Szemléztük.

 

A Ványa bácsi blog cikkéből:


"Hosszú pálya áll mögöttem, játszottam sok helyen, de való igaz, hogy bő húsz évvel ezelőtt Zalaegerszegre kerültem, és azóta is ott vagyok társulati tag. Talán a családi hátterem miatt lett ez az utam. Elég későn szültem, és nem sokkal később egyedül maradtam a lányommal, mert az édesapja meghalt. Nem nagyon tudtam kimozdulni. Márpedig ahhoz, hogy az ember más közegbe kerüljön, tudatosan alakítsa a pályáját, sokszor kell jókor, jó helyen lenni. Ilyen a mi szakmánk. Ráadásul Zalaegerszeg nagyon messze van, a kritikusok se nagyon jönnek megnézni minket, nincs pénzünk részt venni fesztiválokon, a budapesti vendégjátékok is megritkultak. Így nem könnyű bekerülni a színházi közbeszédbe" - mesélte Ecsedi Erzsébet, aki a POSZT-on a Hevesi Sándor Színház 'Színésznők' című előadásában szerepelt.

A művésznő arról is beszélt, sokáig nem volt meg benne az ambíció, hogy továbblépjen. "Alulértékeltem a saját teljesítményemet. Úgy éreztem, hogy ha nem teljesítek 150 százalékosan, akkor nem lehetek elégedett. És jó ideig nem is kaptam olyan szerepeket, amelyekben legalább magamnak bizonyíthattam volna, hogy van helyem a pályán. Csak az utóbbi években bíznak rám egyre nagyobb feladatokat" - mesélte a színésznő, aki úgy véli, az áttörtést talán a Prah hozta meg neki.

ecsedi erzsebet
"Spiró György darabját Farkas Ignác kollégámmal játsszuk ketten egy erre a célra kibérelt lakásban már harmadik éve. Csak huszonöten tudnak leülni, de a sikere így is óriási. Egy néző azt mondta nekem az egyik előadás végén, hogy a tapsrendig azt hitte, hogy nem egy színész játékát látja, hanem egy civil nő életébe nyert betekintést. Nagyon sokat jelentett ez az elismerés, hiszen egész pályámon az egyszerűségre törekedtem, és ez értő közönségre talál itt, Pécsett is" - mesélte Ecsedi Erzsébet.

A 'Színésznők' kapcsán feltett kérdésre, milyen színházi embert alakítani, Ecsedi Erzsébet így felelt: "Megindító. A bőrömön érzem az ábrázolt helyzeteket, hiszen én is annyi mindenen keresztül mentem ezen a pályán, hogy szinte minden szituáció ismerős. Kiszolgáltatott szakma a miénk" - nyilatkozta a színésznő.

A teljes interjú itt olvasható.

 

süti beállítások módosítása