"Belül leszek hercegnő" - Tenki Réka a Római vakációra készül

Tenki Rékával, a Nemzeti Színház társulatának tagjával készített interjút a Fidelio. A színésznő többek közt mesélt a Katona József Színházban eltöltött éveiről, arról, miért marad a Nemzetiben, és hogy lép Audrey Hepburn nyomába a Római vakáció című Orlai produkcióban. Lapszemle.

 

A Fidelio cikkéből:


"Hamar kimondom, amit gondolok. Néha jó volna előtte gondolkodni. Égettem már meg magam. De még tükörbe tudok nézni, s számomra ez a legfontosabb. Az is fontos, hogy a létező problémákat megbeszéljem, mert különben nem tudok továbblépni" - vallotta Tenki Réka, a Nemzeti Színház színésznője, aki a Színművészeti Egyetemen Zsámbéki Gábor és Zsótér Sándor osztályában végzett, majd a Katona József Színházhoz szerződött.

"Mindenki arról álmodozott, hogy a Katonába kerüljön, ott kezdhesse a pályáját. Szerencsés vagyok, hogy nekem ez megadatott. Ha nincs az az öt év, nem itt tartanék. Zsámbéki és Zsótér személye a mai napig hat rám. Rengeteget tanultam tőlük. A legjobb négy évemet töltöttem velük. A mai napig abból az időszakból táplálkozom, nagyon jó alapokat kaptam" - mesélte a színésznő.

 

reka
A kérdésre, egyértelmű volt-e számára, hogy Alföldi Róbert távozása után is maradjon a Nemzeti Színházban, Tenki Réka elmondta, korábban már dolgozott az új direktorral, Vidnyánszky Attilával, és "a munka jó tapasztalat volt", ez alapján döntött.

 

Tenki Réka az Orlai Produkció Római vakáció című darabjáról is mesélt, a július végi bemutatóban ugyanis a főszerepet alakítja. "A hercegnőt játszom, akárcsak a filmben Audrey Hepburn. Utánozhatatlan, nem is szabad utánozni. Hepburn igazi kultusz. A legjobb színész sem tudja visszaadni a személyiségét, azt, ahogy sugárzott a szerepein keresztül. Nekünk most az a dolgunk, hogy a lényünkre formáljuk a Római vakációt" - hangsúlyozta a színésznő.

Tenki Réka partnere a darabban Fekete Ernő lesz. "Sok jó színésszel dolgoztam már, de kevés olyan férfi van, aki mellé ha bejössz a színpadra, úgy érzed, nő lehetsz. Ezért nála nem kell külön megdolgoznod. A viselkedésével, a gesztusaival teremti meg a nőt, és a szerepem megkérdőjelezhetetlenné válik általa. Kevés férfiszínész tudja ezt elérni" - hangsúlyozta a színésznő.


A teljes interjú a Fidelio.hu-n olvasható.

 

süti beállítások módosítása