"Ez most a sumákolás világa" - Almási Éva és Balázsovits Edit válaszolt

Almási Éva negyven évvel ezelőtt játszotta el a Vígszínházban a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról női főszerepét. A Vígben hamarosan színre kerülő Popfesztivál 40 című produkcióban az egykori figura idősebb karakterét alakítja, a szerep fiatalabb énjét pedig lánya, Balázsovits Edit formálja meg. Almási Évával és Balázsovits Edittel beszélgetett a 168 Óra. Lapszemle.

 

A 168 Óra cikkéből:


"Volt bennem szorongás. Négy évtizede játszottam a Popfesztivált a Vígben, és az 'ilyen volt, ilyen lett' sem könnyítette meg a döntést. Ám Eszenyi Enikő felkérésének a tónusa megfogott. Az ember gyarló: szereti, ha szeretik. De amikor igent mondtam, még nem tudtam, hogy Edit alakítja majd a karakter fiatal énjét. Ez sorsszerű" - mesélte Almási Éva.

Balázsovits Edit hangsúlyozta, a szerepet próbaéneklés révén osztották rá, nem csak a kuriózum kedvéért hívták "anyu mellé". Hozzátette, a Popfesztivál próbáin többen elcsodálkoztak: mennyire hasonlít a hangja az édesanyjáéra, ám ezt korábban nem merte használni, ahogyan a "kapott" gesztusokat sem, pedig azok inkább erősítik a saját karakterét.


almasi eva - balazsovits editFotó: kiskegyed.hu


A kérdésre, miért szabadúszó színészek mindketten, Almási Éva így felelt: "Balázsovits Lajossal láttunk egyszer egy 18. századi térképet a Nemzeti Múzeumban. A jelmagyarázatában leírták: 'Színészek, kurvák városon kívül'. Azt hiszem, jó helyzet volt, szabadságot jelentett. Akkor jött a baj, amikor bejöttünk a városba, és elfogadtuk az első kitüntetést, pozíciót. Nem bonyolítom: nekem a szabadság érzete a legfontosabb."

Balázsovits Edit elmondta, a Vígszínházban bőven volt feladata, de szakmailag úgy érezte, meg kell küzdenie önmagával, és ennek része volt az eltávolodás. "Ám egy ideje már erősen vártam ezt a pillanatot, amelyet most a Popfesztivál jelent. Jó, hogy ott állhatok anyu mellett. Aki akar, össze is hasonlíthat minket. Hálás vagyok Eszenyi Enikőnek" - tette hozzá.

A kérdésre, hogyan látják a politika által megosztott szakma jövőjét, Almási Éva elmondta: neki is fizetnie kellett a rezsit, volt mégis egy határ, amin nem ment túl. "És nem azért, mert annyira jó ember vagyok, hanem mert önző vagyok, mert fontos a komfortérzetem. Annak pedig nem tesz jót a sumákolás, az árulás, a maszatolás, a kicsinyesség. Aki ilyesmibe belemegy, azzal bármit meg lehet csinálni. Oda a kényelme. Ez most a sumákolás, az árulás világa. A direktori pozíciók körüli matatás is ezt bizonyítja. Ez az elmebaj előbb-utóbb mindent szétvethet. Jobboldali színész majd nem lesz képes szerelmest alakítani egy baloldali oldalán. Ez nem csupán színház-, de életellenes is" - hangsúlyozta Almási Éva.

 

A teljes interjú a 168 Óra c. lapban olvasható.

 

süti beállítások módosítása