'Fent vagyunk a térképen' - Prémium rendezvényszervező szak indul az Üzleti Főiskolán (x)

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége 2014 márciusában új, prémium rendezvényszervező szakot indít útjára. A képzés részleteiről Vass Lászlót, a főiskola rektorát, és Ganczer Gábort, a MaReSz elnökét kérdezte tartalmi partnerünk, a Fidelio.


Mitől lesz jó egy rendezvény?


Ganczer Gábor: A kérdés valóban nem egyszerű, de a lényeg minden esetben az, hogy az adott ügyfél igényeit felmérve, a saját kreativitásunkat maximálisan beleadva egy professzionális szolgáltatást nyújtsunk. Természetesen ez minden esetben típusfüggő is, hiszen egészen más szempontok szerint kell megszervezni egy kiállítást, mint egy nagyszabású nemzetközi kongresszust - tehát mindig specifikus megoldást kell találnunk specifikus kihívásokra.


A most beinduló prémium rendezvényszervező képzés a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége együttműködéséből jött létre. Hogyan találtak egymásra?

 

Vass László: Egy rendezvénynek mindig számtalan dimenziója van, ezeknek az összefogása, koordinálása minden esetben egy sokoldalú, gyakorlatban és elméletben is felkészült szakembert kíván. Itt jön be a képbe a mi együttműködésünk a Magyar Rendezvényszervezők és Szolgáltatók Szövetségével (MaReSz), hiszen ők fogják össze mindazokat szervezeteket, amelyek számára fontos, hogy jó rendezvények szülessenek, és ebben gyakorlati tapasztalattal is rendelkeznek. Mi a Budapest Kommunikációs és Üzleti Főiskolán (BKF) a hallgatóknak olyan, a rendezvényszervezéshez elengedhetetlen alapkompetenciákat tudunk megtanítani, mint a kommunikáció, a menedzsment, a projekt alapú szemlélet, a gazdasági ismeretek - hiszen ennek a szakmának komoly pénzügyi oldala is van. Ezek nélkül az ismeretek nélkül egyszerűen nem lehet minőségi rendezvényt létrehozni.


GG: A szakmán belül egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy nagyon nagy szükség van a profi utánpótlásra, egy olyan új generációra, amely válaszokat tud adni majd az újabb kor újabb kihívásaira. Valakinek ugyanis előbb vagy utóbb tovább kell adnunk a stafétát. Ennek a fajta utánpótlásnak a kinevelése, szakmai felkészítése idén az egyik legfontosabb programunk.

 

 DSC0045

Fotó: Piller Móni

 

A honlapjukon azt írják, hogy bár az országban számtalan hasonló jellegű képzés működik, jelentős részük mögött semmilyen szakmai garancia nem áll. Miben lesz más az Önök képzése?

 

VL: Abban, hogy nagyon fontos kompetenciákat összpontosítottunk a képzésbe. Egyrészt a MaReSz elhozza az évek során összegyűjtött tapasztalatát, ami egyértelmű garancia arra, hogy gyakorlatorientált, problémaközpontú képzést tudunk nyújtani, profi hazai szakemberek közreműködésével. Másrészt elég csak a BKF elmúlt évtizedekben, a szakirányú továbbképzések területén elért sikereire gondolnunk - így például a hazai színtéren úttörő és egyedülálló Arts&Business képzésünkre, ahol a művészet, az üzlet és a menedzsment közös területén mozogtunk. Ennek és az ehhez hasonló képzéseinknek köszönhetően van már jól kialakult tanári karunk, van szervezési kapacitásunk, infrastruktúránk és gyakorlatunk, amivel hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy valóban professzionális szakembereket neveljünk ki. Ami pedig a végzettséget illeti: felsőfokú szakképzettséget igazoló oklevelet állít ki a BKF, a MaReSz pedig egy szakmai tanúsítványt is fog adni arról, hogy a képzést elvégezték a hallgatók.


GG: Számunkra kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy a MaReSZ azzal a főiskolával fog partneri viszonyba lépni, amelyik már eleve biztos alapokkal és rengeteg tapasztalattal rendelkezik a szakirányú továbbképzések területén. A BKF-en olyan szakembereket találtunk magunk mellé, akik a gyakorlat mellett a megfelelő ismereti hátteret is tudják biztosítani a hallgatók számára. Ez mindenképp garancia egy hiteles képzésre.


Az Arts&Business kapcsán ha érintőlegesen is, de szóba került a kulturális szektor, ahol még mindig érezhetőek a gazdasági válság utórengései. Innen nézve mik az esélyei a rendezvényszervező szakmának?


VL: Egyáltalán nem reménytelen a helyzet, hiszen azokban az országokban, amelyek már kifelé jönnek a válságból, ismét nagyon erősen fellendült a rendezvényszervezői szakma. Nálunk ezek a folyamatok még kevésbé észlelhetőek, de már megvannak a jelei. Mindig azt szoktam mondani, hogy ha meg akarjuk tudni, mit kell ma csinálnunk, nézzük meg azokat az országokat, amelyek két-három évvel előttünk járnak. Innen nézve azt is mondhatjuk, hogy a legalkalmasabb időpontban indítjuk be a képzésünket, hiszen épp mire végeznek hallgatók, óriási szükség lesz a tudásukra. A másik, amit fontos megemlítenünk, hogy sokszor nem is gondolnánk, hogy egy művészeti-kulturális rendezvénynek, vagy egy tudományos konferenciának milyen erős multiplikátor hatása van gazdasági, kulturális és turisztikai területekre. A magam részéről pedig azt vallom, hogy éppen ezek az időszakok azok, amikor a szakembereknek tanulniuk kell, és a kesergés helyett kreatív módon kell megpróbálniuk megújítani a saját területüket.


GG: Én is csak csatlakozni tudok az elhangzottakhoz. Úgy gondolom, hogy ezekben az átmeneti időszakokban lehet megszerezni azokat az ismereteket, amelyek majd normalizálódott körülmények között akár egy nagy ívű karrier alapjait is jelenthetik. Ha ülünk a babérjainkon, nem fog soha semmi történni.


Mennyire van jelen Magyarország a nemzetközi rendezvénypiacon?


GG: Budapest egy nemzetközileg is fontos rendezvényhelyszín, és szerencsére a szakembereinkkel is nagyon elégedettek - nem véletlen, hogy hamarosan itt kerül megrendezésre a 62. FIFA Kongresszus. Mindenképp elmondhatjuk magunkról, hogy fent vagyunk a térképen.


Azt gondolom, hogy az ilyen jellegű képzések egyik legfontosabb eleme, hogy a hallgatók valódi gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek. Milyen lehetőség nyílik majd erre?


GG: A MaReSz-on belül vállaltuk, hogy a beiratkozó diákoknak minden esetben gyakorlati helyet is biztosítunk valamelyik rendezvényszervező cégnél - én a magam részéről a HUNGEXPO nevében tudok nyilatkozni. Természetesen szem előtt fogjuk tartani a hallgató igényeit is, és ettől függően szerezhet majd tapasztalatot kulturális, vagy épp kongresszusi területen.


Milyen szempontok szerint válogatták össze a képzés oktatóit?


GG: A legfontosabb irányelvünk az volt, hogy csak elvétve legyenek olyan oktatóink, akik nem rendelkeznek gyakorlati háttérrel. Egy alap vagy egy mesterképzés esetében a hallgatók mindig egy nagyon erős akadémiai tudást szereznek meg. Ezzel szemben egy szakirányú továbbképzésnek mindig az a célja, hogy specializált, jól használható gyakorlati tudást adjunk tovább. Ehhez most sikerült a legkiválóbb tanárokat és szakembereket összetoboroznunk.


Kiknek a jelentkezését várják?


VL: Ez alapvetően egy nyitott képzés, amit úgy pozícionáltunk, hogy bármilyen végzettséggel be lehessen jönni, ami legalább érintőlegesen kapcsolódik a rendezvényszervezéshez. Ha egy hallgató erős pénzügyi tudással rendelkezik, akkor bizonyos tantárgyak alól mentességet kaphat. Ugyanakkor, ha valaki más elméleti irányból érkezik, annak számára lehetővé tesszük, hogy elsajátítsa az alapvető gazdasági ismereteket, illetve felkészítjük a menedzsmentből és kommunikációból. Bárkit örömmel várunk, akit érdekel a rendezvényszervezés.


A képzésről bővebb információkat találhat a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hivatalos honlapján, továbbá a szak folyamatosan frissülő facebook-oldalán, ahol ahol az érdeklődők számára a képzés szervezője pályázatot hirdet. A sikeres pályázók közül egyvalaki ingyenesen vehet részt a BKF prémium rendezvényszervező képzésén, emellett további értékes ajándékok is gazdára találnak.

Forrás: fidelio.hu

 

süti beállítások módosítása