Péterfy Bori: "Mindig formabontó társulatokban dolgoztam"

Péterfy Borit kérdezte a Szimpatika.hu. Lapszemle.

 

A Szimpatika.hu cikkéből:


"Ez egy borzasztó sok energiát követelő munka, sok mindent be kell áldozni érte. Egy nőnek, főleg ha színpadon van, muszáj foglalkoznia az öregedés kérdésével. Valószínű, hogy a zenélésnek, a színpadi 'frontasszonyságnak' lesz egy pillanata, amikor azt fogom érezni, hogy már nincs kedvem tovább csinálni. A színház viszont elképesztő meglepetéseket tartogat egy színésznő számára, kortól függetlenül" - mondta az interjúban Péterfy Bori.

 

"Az ember egyik nap kap egy telefont, hogy nincs tovább, másnap behívják egy castingra, és megkap egy szerepet... Semmit nem lehet előre tudni. Más lenne egy társulat állandó tagjaként, ugyanakkor olyan sok koncertünk van – hála istennek –, hogy így is alig tudok a zenekar és a gyereknevelés mellé bármilyen fellépést beszorítani. Persze az ember álmodozik... Nyilván akkor lennék boldog, ha 60-70 évesen csodálatos, a koromnak megfelelő szerepeket játszhatnék filmben és színházban is" - hangsúlyozta a színésznő. 

 

peterfy bori

  

Arra a kérdésre, hogy van-e olyan konkrét szerep, amire nagyon vágyik, Péterfy Bori így felelt: "Én mindig formabontó társulatokban dolgoztam, ahol állandóan valami újat kellett kitalálni. Ebben nőttem fel; mi soha nem egy klasszikus színház repertoárját állítottuk színpadra, ezért nincs is olyan konkrét karakter, akit szívesen játszanék. Inkább figurákat látok magam előtt, érzéseket, hangulatokat."

 

Arra a felvetésre, hogy megfordult-e a fejében, hogy külföldön próbáljon szerencsét, Péterfy Bori elmondta: a szakmája nagymértékben a nyelvhez köti, és ha külföldön akart volna színészkedni, azt a döntést sokkal korábban kellett volna meghoznia. "Ha valaki ezzel kísérletezik, annak rá kell tennie az életét, kiköltöznie, nyelvet tanulnia, évekig castingokra járnia, 'majdcsak lesz valami' alapon. Néhány kolleganőm megpróbálkozott ezzel, de nekem soha nem volt ennyire fontos, hogy külföldön csináljak karriert. Az egy egészen másmilyen élet. Ráadásul a Krétakörnek, a Nemzeti Színháznak és a zenekaromnak köszönhetően csodálatosan alakult a szakmai életem Magyarországon. A saját közegembe kapaszkodom, mert itt, és ebben vagyok itthon" - tette hozzá.

 

Péterfy Bori nem végzett színművészeti főiskolát, de nem érzi úgy, hogy emiatt a szakmán belül hátrányos megkülönböztetés érte. "Nálunk vagy az a színészi pálya menete, hogy leérettségizel, felvételizel néhányszor, előbb-utóbb felvesznek, és akkor színésznő leszel, vagy van a másik út, amin én is elindultam... de ez a járatlanabb. Nem mondom, hogy az elején nem szorongtam, de aztán nagyon hamar kiderült, hogy sok színészkolléga van, aki nem végzett főiskolát. Én soha nem éreztem egy percig sem, hogy bármelyik színházigazgató, színházi ember vagy színész a végzettsége alapján ítélte volna meg a munkatársát" - hangsúlyozta a színésznő. 

 

A teljes interjú itt olvasható.

 

süti beállítások módosítása