Így készült az Operaház új reklámfilmje

Az Operaház új reklámfilmjének forgatásán járt a Kreatív Online. Az alkotók nyilatkoztak a film készítéséről. Lapszemle.

A Kreatív Online cikkéből:

 

Az új reklámfilm - és a vele egyidőben készült print hirdetések - az Operaház 2012-ben indult Ahol kinyílik a világ szlogenű imázskampányának harmadik, egyben záró része. A 2012-es, illetve 2013-as szériával ellentétben idén nem egy, és nem is sok különböző operát interpretáltak, hanem az opera és a balett világágnak olyan archetípusait választották, amelyek alkalmasak az operavilág sokszínűségének bemutatására, illetve keresztmetszetet mutatnak a budapesti Opera színre vitt produkcióiból annak főbb szereplőin keresztül. A film és a print kreatívok többek között olyan produkciókra utalnak, mint A hattyúk tava, A Rajna kincse vagy A bolygó hollandi.

 

 

Végh Endre, a film kreatívigazgatója szerint a film főhőseinek kalandozása az Operában jól kifejezi az opera műfajának hömpölygő és túláradó minőségét, maga a film pedig bármelyik operamű parafrázisa is lehetne, de a nézőnek magának kell megfejtenie a miérteket.

 

A film bizonyos részeit egy Soroksári úti stúdióban vették fel, ahol például az egyik szoba díszletét két helyszínen is felépítették, az egyiket realista módon, a másikat fejjel lefelé. Pater Sparrow látványtervező elmondta: a felfordított szobánál megküzdöttek a gravitációval, a függönyt sikerült úgy megcsinálni, hogy alulról lógjon felfelé, de a gyertyaláng utómunkában kerül a csillárba - számolt be a Kreatív Online.

 

kovatskolos

Sáfár Orsolya, Kováts Kolos

 

Gács Tamás, az imázskampány rendezője és fotósa elmondta: idén a tavalyi egyhez képest négy épített díszletet használtak, a forgatás nyolc helyszínen folyt, több mint száz statiszta részvételével. Gács Tamás és Kostil Danila társrendező szerint nagyon inspiráló volt, hogy szabad kezet kaptak, és még a forgatás közben is változtathattak az ötleteken - például azon, hogy amikor a király és a királyné jelenete látható a páholyban, akkor ne ők forduljanak meg, hanem egy mozgó platform fordítsa meg őket.

 

 

A film line producere és gyártásvezetője Keresztes Felicián volt, aki egy építésvezetőéhez hasonlította a munkakörét: ő felelt azért, hogy a film készítése során minden zökkenőmentes legyen. A király szerepében feltűnő Kováts Kolos agancsát Pohárnok Iván maszkmester készítette el, a jelmezek pedig Tóth Ali és Virág Anikó munkái.

 

 

 

Ókovács Szilveszter főigazgató elmondta: a kampányhoz igyekezetek olyan művészeket kiválasztani, akik tehetségesek, elismertek, vagy ígéretesek és alkatuk, hozzáállásuk szerint is alkalmasak egy ilyenfajta szereplésre. Külön kiemelte Kováts Kolos operaénekest, aki képes volt az első forgatási napon türelmesen végigülni tíz órát a páholyban, a többkilós agancsdísszel a fején.

 

leblanc

Leblanc Gergely

 

Míg Kováts Kolos a fején viselte a súlyos fejdíszt, addig Leblanc Gergely balettművész fél arcára a saját profilja került - Fekete Zoltán, illetve Tombor Sarolta munkája.

 

A teljes cikk a Kreatív Online-on olvasható.

 

süti beállítások módosítása