Rujder Viviené az MMA Pályakezdő Szakmai Különdíja

A Színház- és Filmművészeti Egyetem IV. éves hallgatója, Rujder Vivien vehette át a Magyar Művészeti Akadémia Színházművészeti Tagozatának Pályakezdő Szakmai Különdíját.

 Palyakezdo Szakmai Kulondij

Rujder Vivienn, fotó: Trokán Nóra

 

Az MMA Színházművészeti Tagozatának döntése értelmében ezentúl minden évben a tagozat a Színház- és Filmművészeti Egyetem által arra méltónak tartott harmad- vagy negyedéves színművészhallgatót szakmai különdíjban részesíti. A díj átadására első alkalommal 2015. október 12-én a tagozat ülésén került sor, ahol Rátóti Zoltán elnök mutatta be az SZFE hallgatóját, aki boldogan és meghatottan köszönte meg az Akadémiától kapott díjat. „Büszke vagyok arra, hogy a maguk ifja lehetek” –mondta elfogódottan.

 

Az eseményen felszólalt Huszti Péter, a bizottság tagja, aki egyben a Színház- és Filmművészeti Egyetem Doktori Tanácsának elnöke is. „Büszke vagyok én is és az egyetem is erre az elismerésre. Köszönöm a Magyar Művészeti Akadémiának, hogy ilyen módon támogatja az egyetemet. Összefügg ez azzal a vágyunkkal és célunkkal, hogy hidakat verjünk, ahelyett, hogy hidakat robbantanánk, árkokat ásnánk. Épp ezért tartom ezt egy nagyon fontos lépésnek”- hangsúlyozta a Kossuth- és Jászai Mari díjas művész, az SZFE egyetemi tanára.

 

Rujder Vivien 1993-ban született Mosonmagyaróváron. A Színház- és Filmművészeti Egyetem IV. éves hallgatója, osztályfőnöke Máté Gábor és Dömötör András. Jelenleg az egyetemen a szeptemberben bemutatott, Zsótér Sándor rendezte Sirály előadásban, valamint a tavalyi évadból áthozott nagy sikerű Brémai muzsikusokban (rendező: Kocsis Gergely) találkozhat vele a közönség, de játszik a Budaörsi Latinovits Színházban november 28-án műsorra kerülő Liliomfi-ban is, melyet az egyetem tavaly végzett növendéke, ifj. Vidnyánszky Attila rendez.

 

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása