A kultúra világszerte több bevételt állít elő, mint az autóipar vagy a távközlés

A kulturális és alkotó ágazatok a világ GDP-jének három százalékát teszik ki, 29,5 millió embert foglalkoztatnak, többet, mint az autóipar Európában, Japánban és az Egyesült Államokban az UNESCO első átfogó kulturális felmérés szerint, melyet csütörtökön tettek közzé.

    culture-front

 

A kulturális és kreatív ágazatok (reklám, építészet, könyvkiadás, videojáték, zene, film, újságok és magazinok, előadások, televízió, vizuális művészetek) bevétele 2250 milliárd dollár, azaz több, mint a távközlésé.
    

"A kulturális és kreatív ágazatok a fejlett és fejlődő országok gazdaságának jelentős motorjai, és a leggyorsabban fejlődő területek közé tartoznak" - áll a 120 ország szerzői jogi társaságait tömörítő CISAC és az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete tanulmányában.
   

A videojátékok előállításában vezető helyen álló ázsiai és csendes-óceáni térség a világ kulturális ágazatokból származó bevételeinek 34 százalékát és ezen ágazatok munkahelyeinek 40 százalékát mondhatja magáénak.
    

Európáé a világ kultúrából származó jövedelmeinek 32 százaléka és a munkahelyek 25 százaléka, többek között azért, mert itt található hét a világ tíz leglátogatottabb múzeuma közül.
    

Észak-Amerika részesedése a világ kulturális jövedelmeiből 28 százalékos, a munkahelyekből pedig 15. A földrész a filmművészetben, a televíziózásban és az élő előadásokban játszik vezető szerepet.

 

Forrás: MTI

 

süti beállítások módosítása