A kultúra világszerte több bevételt állít elő, mint az autóipar vagy a távközlés
A kulturális és alkotó ágazatok a világ GDP-jének három százalékát teszik ki, 29,5 millió embert foglalkoztatnak, többet, mint az autóipar Európában, Japánban és az Egyesült Államokban az UNESCO első átfogó kulturális felmérés szerint, melyet csütörtökön tettek közzé.
A kulturális és kreatív ágazatok (reklám, építészet, könyvkiadás, videojáték, zene, film, újságok és magazinok, előadások, televízió, vizuális művészetek) bevétele 2250 milliárd dollár, azaz több, mint a távközlésé.
"A kulturális és kreatív ágazatok a fejlett és fejlődő országok gazdaságának jelentős motorjai, és a leggyorsabban fejlődő területek közé tartoznak" - áll a 120 ország szerzői jogi társaságait tömörítő CISAC és az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete tanulmányában.
A videojátékok előállításában vezető helyen álló ázsiai és csendes-óceáni térség a világ kulturális ágazatokból származó bevételeinek 34 százalékát és ezen ágazatok munkahelyeinek 40 százalékát mondhatja magáénak.
Európáé a világ kultúrából származó jövedelmeinek 32 százaléka és a munkahelyek 25 százaléka, többek között azért, mert itt található hét a világ tíz leglátogatottabb múzeuma közül.
Észak-Amerika részesedése a világ kulturális jövedelmeiből 28 százalékos, a munkahelyekből pedig 15. A földrész a filmművészetben, a televíziózásban és az élő előadásokban játszik vezető szerepet.
Forrás: MTI