Letter to a Man - Wilson-darabban játssza Nyizsinszkij szerepét Barisnyikov

A legendás orosz balett-táncos, Vaclav Nyizsinszkij szerepében lép fel öt alkalommal szülővárosában, Rigában Mihail Barisnyikov orosz származású amerikai táncművész, filmszínész.

 

“It is a communication so naked, so desperate, that it breaks the mold. We are face to face with reality, and it is almost unbearable...had he not gone to the asylum we would have had in Nijinsky a writer equal to the dancer." — Henry Miller    

 

 

A világhírű táncos augusztusban Robert Wilson amerikai színházi rendező Letter to a Man című szólódarabjában személyesíti meg Nyizsinszkijt. 

    

Barisnyikov elmondása szerint a Letter to a Man nem táncos show, hanem színházi projekt. A Lett Nemzeti Opera színpadán angol és orosz szövegeket ad elő.
    

wilsonbaris

 

A darab Nyizsinyszkij naplóján alapul. A balett-táncos üstökösként felívelő karrierje után élete utolsó harminc évét őrületben töltötte. Az 1919-es feljegyzések a virtuóz művész érzelmeit dolgozza fel. A darab premierjét 2015-ben Olaszországban tartották. 
    

Az 1948-ban Rigában született orosz származású Barisnyikov 2015-ben már vendégszerepelt szülővárosában. Akkor Joseph Brodsky orosz-amerikai irodalmi Nobel-díjas író verseit adta elő. A Letter to a Man című darabbal világkörüli turnéra indult.

 

A produkcióról képekben:

2015LTAM070301

1.

2015LTAM0703031

2.

2015LTAM0703012

3.

2015LTAM0703026

4.

2015LTAM0703039

5.

2015LTAM070407

6.

man

7.

man1

8.

man3

9.

Fotók: bobwilson.com

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása