„Visszajövök és millióké leszek” - Evita bőrébe bújik Radnay Csilla

Július 8-án Juronics Tamás rendezésében mutatják be a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Andrew Lloyd Webber világhírű musicaljét. Az Evita címszerepét Radnay Csilla alakítja.

Ősbemutató a Margitszigeten:

 

„Visszajövök és millióké leszek” – mondta Eva Perón (Evita), az argentin miniszterelnök felesége halála előtt, aki a szegénységből önerőből felemelkedve olyan életet élt, amely mintaként szolgálhat mindannyiunk számára. Emléke máig tovább él, rendkívüli alakját pedig a zseniális szerzőpáros, Andrew Lloyd Webber és Tim Rice népszerű musicalje, valamint a Madonna főszereplésével ebből készült film tette világszerte mindenki számára ismertté.

 

evita

 

Webber musicaljének ősbemutatója a Margitszigeti Vörösmarty Kertmoziban, a Rock Színház előadásában 1980. augusztus 14-én volt. A művet Miklós Tibor fordította. A 36 évvel ezelőtti produkciót Katona Imre és Mátis Lilla rendezte, a zenei vezető Várkonyi Mátyás, míg a koreográfus Széky József volt. A főszerepet az ősbemutatón Kováts Kriszta és Szakácsi Sándor alakította. Nem csoda, hogy az 1980-as magyarországi premiert követően minden évtizedben színpadra állították a Szabadtéri Színpadon, ugyanis örök értékeivel, az emberi sorsok megható ábrázolásával valamint nagyhatású zenéjével is a musicalek legnagyobb klasszikusai közé tartozik.

 

Az Eva Perón alakját és legendás személyiségét megelevenítő musical Juronics Tamás új rendezésében kerül most színre. A címszerepet Radnay Csilla játssza, Che Guevaraként Sándor Péter, Juan Perón szerepében Egyházi Géza látható.

 

Egy kultikus musical:

 

Egy törékeny, szőke asszony áll egy hatalmas ország elnöki palotájának erkélyén. Előtte százezres, rajongó, zokogó tömeg, s könnyekkel a szemében búcsúzik: „Ne sírj értem Argentína!” Eva Perón, a nő, aki hihetetlen mélységekből jött és hirtelen magasra jutott. A nő, akit istenként imádtak, mert nem akart más lenni, mint egyszerű ember: valaki, aki bárhol is van, segíteni akar másokon. Bár a pompa lett az osztályrésze, jól emlékszik még, mit jelent a nyomor.

 

Evita életútja példaértékű a ma embere számára. Hitével és kitartásával, a szegénység kátyúját maga mögött hagyva az ország élére emelkedett. Életének mottója nem a fényűzés és a gazdagság elérése volt, hanem lelkében romlatlannak maradva segíteni másokon, reményt adni az elesetteknek. Az utca emberéből az elnök feleségévé válva adott millióknak hitet...

 

 

A címszereplő az Evitáról:


"Ahogy az én generációm legtöbb tagjának, nekem is a film volt az egyetlen találkozásom a művel. Nagy élmény volt, de azért Madonna énektechnikailag megkönnyítette a saját dolgát: Evitáé kimondottan szoprán szerep, ő pedig mezzót csinált belőle, így sokkal populárisabbak, könnyebben befogadhatóak lettek a dalok, könnyebb volt technikailag is megvalósítani. (...) Az Evita amúgy sem klasszikus musical, Webber például operaként definiálja. Nem kimondottan operai felkészültséget igényel, de hangzásában időnként jobban idéz egy kortárs operát, mint egy musicalt. Megvannak a kötelező slágerek, de sok disszonáns hangzással, recitativoszerű résszel is operált a szerző, ami nem megszokott egy populáris darabban. A táncosok jelenléte, Tamás táncos mivolta pedig érthető módon komoly plusz adalék. Az én szerepemben is hangsúlyosabb lesz a tánc, amitől egy kicsit tartok, de örülök is a bizalomnak. Volt már részem nagyobb erőfeszítést igénylő táncos produkcióban: még a HOPPart Társulatnál a Chicago koreográfiáit Horváth Csaba készítette, ott klasszikus musicalzenére néptáncoltunk, elég izgalmas kombináció volt. (...) A darab tizenöt éves korától a harminckét évesen bekövetkezett haláláig követi az életét, látjuk a fiatal, naiv Evitát, utána a féltehetségű, törekvő színésznőt, majd az elnökfeleséget. Tehát nagyon „tömbösen” mutatjuk meg a korszakait, miközben mégiscsak egy személyről van szó; az tehát a kihívás, hogy megtaláljuk a „magot”, ami az egész történetfolyamot alakítja. Bár a férfiakon keresztül jut föl a társadalmi hierarchia csúcsára, mégsem az a fajta nő, akinek ez elég lenne. Egy kis faluból elképesztő pozícióig tör fel, mégsem ül bele a tutiba, hanem elnökfeleségként is kőkeményen dolgozik. Ugyanakkor nemcsak jóságos figura, aki jótékonykodik, hanem mikor már megtehette, a személyes sérelmeiért hajlamos volt bosszút állni: egykori színésznő kollégái közül többeket is feketelistára tett, például nem engedte őket játszani, vagy épp el kellett hagyniuk az országot. Tehát van itt bőven ellentmondás: nem volt egy szent, közben meg százezreken segített."  (forrás: Fidelio.hu)

 

evita evita

 

Radnay Csilláról:

 

2003-ban, rögtön az érettségi után felvételt nyert a Színház- és Filmművészeti Egyetem zenés színész szakára Ascher Tamás és Novák Eszter osztályába. Gyakorlatát a Centrál Színházban töltötte. 2007-ben, a diploma megszerzését követően is itt kapott szerződést. Ezzel egy időben egykori osztálytársaival együtt megalapították a HOPPart Társulatot.

 

Vendégművészként szerepelt a Nemzeti Színház János Vitéz c. előadásában, amely vendégszereplést követően Alföldi Róbert igazgató társulati tagnak szerződtette. 2009-től 2013-ig volt a Nemzeti Színház tagja, 2013 őszétől a székesfehérvári Vörösmarty Színház színésznője.


Jelenleg Székesfehérváron a következő előadásokban látható: Tizenkét dühös ember (Cserhalmi György rendezése, amelyet beválogattak a 2016-os POSZT versenyprogramjába), Augusztus Oklahomában (Szikora János rendezése), A velencei kalmár (Bagó Bertalan rendezése). Legutóbbi bemutatója Budapesten az Őszi szonáta c. előadás Vörös Róbert rendezésében a Thália Színház Mikroszínpadán.

 

2014-ben Eliza Doolitle szerepét játszotta a My Fair Lady c. musicalben (Szikora János rendezésében) a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, tavaly pedig Sheila szerepében láthatta a Budapesti Nyári Fesztivál közönsége a Hair c. musicalban (Mohácsi János rendezésében) a Városmajorban. 

 

Az Evitát július 8-án és 10-én tekinthetik meg a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon.

 

süti beállítások módosítása