Kényszerbetegeknek és finom dallamokra éhes széplelkeknek nem ajánlott!

Az OCD Love című előadás a szeretet akadályainak eredt a nyomába techno zenére, szabad, érzékeny pontossággal kiszámolt mozdulatokkal és hipnotikus erővel.

Kényszer és függőség a szerelem jegyében – egy kifinomult, energiától duzzadó táncelőadást ígérnek az alkotók a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, amelyet a közönség a Trafóban láthat április 13-án és 14-én, este 8 órai kezdéssel. Az OCD Love című előadás szerelmesei nem találják egymással a kapcsolatot. A tobzódó érzelmek bizarr és elegáns világába profi, karakteres táncosok vezetik el a közönséget.

traf_regina_brocke.JPG        Fotó: Regina Brocke

Sharon Eyal koreográfiája  Neil Hilborn kényszerbeteg költő OCD című verséből inspirálódott, amely a produkció alkotója szerint már maga is egy koreográfia. A kényszerbetegség akadályokat gördít a legtisztább érzelem útjába is.

Sharon Eyal és Gai Behar négy éve robbant be Budapestre: House című előadásuk olyan volt, mint egy bizarr house parti. Városi-törzsi, pulzáló, ösztönös, mégis kifinomult világukat láthatta a közönség tavalyelőtti  két felújításuk érkezésekor is, a Sara és a Killer Pig érzékiséggel töltötte be a nagytermet.

traf_ron_kedmi.JPG        Fotó: Ron Kedmi

Az alkotópáros már egy évtizede dolgozik és él együtt. Két éve megalapították társulatukat a zenéért felelős Ori Lichtikkel közösen. Stílusukban keveredik a Batshevától örökölt Gaga technika és Eyal védjegye, az androgün erotika.  Eyal a Batsheva „házi koreográfusversenyén” (Batsheva Dancers Create Project) tűnt ki először tehetségével és lett évek alatt az alapító, Naharin mögött a társulat második számú koreográfusa. 2011-ben lépett ki Naharin árnyékából, és társával Gai Beharral ízekre szedték a Gaga táncstílust, aztán újra összerakták és felturbózták a 21. század dögösségével és bizarrságával. Leporolják, megtisztítják, újra gondolják az egyes elemeket, aztán felpakolják klasszikus-képzettségű táncosaik jéghideg mégis forró eleganciájára.

Az OCD Love-ot nézve szembeszökő, hogy mennyire képes zene és koreográfia a kényszeres állapotra reflektálni. Hilborn verse olyan világot ír le, amit körbevesznek és túltágítanak a rítusok” – írta az előadásról a The Guardien kritikusa.

Bár ez a darab sötét (szó szerint és átvitt értelemben is), mégis csodálattal tölt el, mennyire  fizikálisak a táncosok ebben az eredeti és felvillanyozó koreográfiában” – olvasható a koreográfiáról a Jewish Chronicle cikkében.

(Forrás: Trafó)

süti beállítások módosítása