Vidnyánszky Attila köszönetet mond - Sajtóközlemény

Vidnyánszky Attila sajtóközleményében erősíti meg a hírt, hogy pályázik a Nemzeti Színház igazgatására.

SAJTÓKÖZLEMÉNY

A mai napon benyújtottam pályamunkámat a Nemzeti Színház Zrt. vezérigazgatói tisztségére. Köszönöm az eddigi pályafutásom során, valamint a pályamunka elkészítése közben engem tanítók, támogatók, segítők és jobbító szándékkal kritizálók munkáját.

Vidnyánszky Attila

a debreceni Csokonai Színház igazgatója

vidnyanszky

ÖNÉLETRAJZ

1964-ben születtem a kárpátaljai Beregszászon. Nős vagyok, hat gyermek édesapja.

Bölcsészdiplomát 1985-ben az Ungvári Állami Egyetem magyar-történelem szakán, rendezői diplomát 1992-ben a Kijevi Állami Karpenko-Karij Színház- és Filmművészeti Egyetemen szereztem.

Alapító igazgatója voltam a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színháznak. 1999-től a régi Nemzeti Színházban, 2000-től a Pesti Magyar Színházban állítottam színpadra darabokat. 2004-től egy évig a Magyar Állami Operaház vezető rendezője voltam. 2006 januárjától a debreceni Csokonai Színház művészeti vezetője, 2007 óta megbízott majd kinevezett vezetője vagyok.

Főbb díjaim és kitüntetéseim: Arany Oroszlán-díj (1995), Az év rendezője (Ukrajna, 2000), Ukrajna Érdemes Művésze (2002), Jászai Mari-díj (2002), a Kultúra Lovagja (2003), Kritikusok díja (2004), Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszt (2005), Nádasdy Kálmán-díj (2006), Magyar Művészetért díj (2007), Meyerhold-díj (Moszkva, 2009), Kossuth-díj (2011).

2005-ben a Magyar Művészeti Akadémia tagjává választottak. 2009 óta a Magyar Teátrumi Társaság elnöke vagyok. 2011-ben megbíztak a Kaposvári Egyetem Színházi Intézetének vezetésével.

süti beállítások módosítása