'Itt nagyon nagy a pörgés' - az Örkény sajtóreferense mesélt

Veszprémi Judittal, az Örkény Színház sajtóreferensével készített interjút a Magyar Játékszín online folyóirat. Lapszemle.

A Magyar Játékszín cikkéből:

Veszprémi Judit az interjúban elmesélte, kamasz korában kezdett foglalkozni a színházzal, drámatáborokba, színjátszó körbe járt, viszont tudta azt is, hogy színész nem akar lenni. "Amikor egyetemre kellett jelentkezni, akkor teljesen 'normális' egyetemekre is jelentkeztem. Fel is vettek, de közben megtaláltam a Veszprémi Egyetemen a színháztörténet szakot, vagy talán színháztudománynak nevezték már akkor. Az egyetem mellett jegyszedőként kezdtem dolgozni a Bárka Színházban, később pedig pénztáros lettem, de az számomra nagyon unalmas volt" - árulta el.

Viszonylag hamar felmondott a jegypénztárban, azonban a rendezőasszisztens is pont akkor távozott a Bárkából. Az akkori igazgató, Csányi János felajánlotta, hogy legyen ő a rendezőasszisztens. "Mondtam, hogy nem nagyon tudom, mit kell csinálni, de ha kicsit többet mozoghatok és kreatívabb lesz a feladatom, akkor természetesen vállalom. Ott tanultam meg a színház működését, meg a szakmát. Hat évig voltam ott, egy nagyon szép időszak volt. A munka mellett elvégeztem az egyetemet is. Később a Stúdió K-ba kerültem Fodor Tamás mellé, de művészeti titkárként is működtem, hiszen egy alternatív társulatban egy ember csinál szinte minden háttérmunkát. Pár évvel később az Új Színházba művészeti főtitkárként vettek fel, a főtitkár feladata, hogy egyeztesse a színészek időbeosztását. Ez nagyon komoly precizitást igényelt a részemről. Sokszor izzadságban úszva keltem fel éjszaka, hogy te jó isten kiadtam-e Eperjes Károlyt?!" - mesélte Veszprémi Judit.

Szülés után a Radnóti Színházban folytatta, ahol színházi titkári pozícióra kerestek embert. "A színházi titkár a művészeti titkár mellett dolgozik, és a Radnótiban ezt a feladatkört összevonták a sajtó- és marketingfeladatokkal, hiszen egy pici színházról van szó. Nagyon megszerettem ezt a feladatkört az ott töltött idő alatt, hiszen a rengeteg kreativitás mellett alapos színházismeret szükséges hozzá. Végül ide, az Örkénybe már mint sajtós jöttem."

veszpremi_judit

Munkakörének feladatait Veszprémi Judit így összegezte: "A sajtó-marketing munkakörhöz tartozik a színház külső reprezentációja (plakátok, szórólapok, sajtómegjelenések, reklámok stb.) A kreativitásra három helyen különösen nagy szükség van: egyrészt, hogy mi felel meg a profilunknak, másrészt mivel találjuk meg leginkább a célközönségünket végül harmadrészt, hogyan tudjuk kihozni viszonylag alacsony költségvetésből. Kreativitást igényel, hogy hogyan jelenjünk meg a sajtóban, mert sokszor, sokan megkeresnek minket, de gyakran nekünk kell megkeresnünk a sajtót, hogy a szerintünk legmegfelelőbb módon jelenjen meg egy hír, vagy esemény. Emellett folyamatosan ötletelünk azon, hogy milyen programokat találjunk ki a színházi előadásokon kívül. Ilyen például az Örkény-kert, vagy a KÖR Színházi Vetélkedő, illetve most indul az IRAM, az Örkény Színház Ifjúsági Részleg és Alkotó Műhelye, amin szintén rengeteget dolgozunk. Szeretem, hogy itt abszolút működik a csapatmunka és a közös gondolkodásból nagyon sok jó kezdeményezés születik" - számolt be Veszprémi Judit.

"Azt érzem, hogy itt nagyon nagy a pörgés, ha lehet így fogalmazni. (...) Mácsai Pál, a mi igazgatónk is abszolút a mai kor embere, és folyamatosan munkál benne a tettvágy, így nagyon könnyű vele kreatív munkát végezni" - tette hozzá a sajtóreferens.

A teljes interjú itt olvasható.

süti beállítások módosítása