Mahó Andrea: “Úgy hívtak, hogy a győri lány”

Mahó Andrea április 26–án a Mágnás Miskában Rolla szerepében mutatkozott be a Győri Nemzeti Színházban. Az Artisjus-díjas színésznő a premier kapcsán a zene.hu-nak mesélt a győri évekről.

 Mahó Andrea a középiskola után egy szinkronszínészképzőbe jelentkezett, majd énekelni tanult Bojtor Katalinnál, és beiratkozott Gór Nagy Mária színitanodájába.


"Tizennyolc éves voltam, amikor a szinkronizálást elkezdtem, ahol volt egy roppant kedves tanárom, Gerhardt Pál, aki egyszer nekem szegezte a kérdést: „Miért csak a mikrofon mögött áll? Miért nem megy ki a színpadra?" Erre én azt válaszoltam, hogy azért, mert még soha nem jutott az eszembe. Tehát valahogy ezzel indult az egész. Tanárokat kerestünk, elkezdtem énekelni és beszédtanárhoz is jártam. Majd felvételiztem a Tanodába, innen pedig már egyenes volt az út. Zsurzs Kati volt az osztályfőnököm, neki nagyon sokat köszönhetek. Nem csupán egy kiváló prózai színésznő, hanem kiváló pedagógus is" – mesélte a színésznő a kezdetekről.

 

maho andrea 2

 

Azt is elárulta, hogy 2002-ben került Győrbe, ahol Korcsmáros György volt az igazgató, aki egy olyan karaktert keresett, mint ő. Akkor kapta meg a Nyomorultakban Cosette szerepét. "Azóta is játszom Győrben, pedig ennek már tizenkét éve. Mivel Győrből kerültem fel a pesti színházakhoz, mindig azt hitték, hogy idevalósi vagyok. Úgy hívtak, hogy a „győri lány", pedig Pesten születtem" – fogalmazott Mahó Andrea.

 

Arról is beszámolt, hogy pályája elején sok mindent szinte fel sem fogott, például azt, hogy az Operaház Fantomjában kapott főszerepet, melyet Andrew Lloyd Webber is megnézett. A kérdésre, hogy a zeneszerző mit mondott neki a premieren, úgy válaszolt: az egész előadás nagyon tetszett Webbernek"Nekem pedig azt mondta, hogy ilyen hangnak nem szabadna csak Magyarországon maradnia. Ezt azóta nem sikerült még teljesítenem, de ami késik, nem múlik..." – tette hozzá a színésznő.

 

phoca thumb l 20140417 200814 OS6 1922

 

A Mágnás Miska operett győri premierje kapcsán úgy vélte, hogy az előadás sikerre ítéltetett, mivel a szerzők annak idején nagyon értettek ahhoz, miként is kell jó darabot írni.

 

Mahó Andrea azt is elárulta, hogy Győrben mindig feltöltődik. "Azt szoktam mondani, ha jövök, akkor tulajdonképpen szanatóriumba érkezek. Valahogy „visszalassulok" . Pesten nem tudom megcsinálni, amit itt, hogy mondjuk lemegyek délután a vízpartra egy könyvvel a kezemben és nyugodtan olvasok..."

 

A teljes interjú ITT olvasható.

 

 

Forrás: zene.hu

 

süti beállítások módosítása